fredag den 1. juli 2011

"my life as liz"..



dear eskimo
jeg ved ikke om du nogensinde har set "my life as liz", på mtv? det håber jeg lidt, du har! "my life as liz" handler om denne her teenager, som er lidt af en nørd - og stolt af det! showet omhandler hendes liv, og hvordan hun forsøger at passe ind. jeg har set stort set alle afsnit af sæson 1, og jeg synes virkelig, det er et underholdende program. jeg opdagede forleden, at de nu sender det igen. jeg så et enkelt afsnit, og begyndte igen at overveje, hvorvidt dette virkelig er et reality-show. jeg blev nødt til at google det, og jeg blev bekræftet i min mistanke. mtv udtaler, at dele af "my life as liz" er optaget efter et manuskrift, også selvom showet tydeligvis forsøger at sælge sig selv som et realityshow. selvom dele af mig allerede godt vidste det, så blev jeg alligevel lidt skuffet. jeg har altid elsket "my life as liz", forde jeg har levet i den tro, at denne her pige rent faktisk eksisterede. at det var sådan hendes liv var. hun passer ikke rigtig ind, og der er episoder, jeg godt kan realitere til. jeg er sikker på, at alle på et tidspunkt har følt, at de ikke hørte til, der hvor de var. jeg synes derfor, det var fedt, at liz ville stå frem.
jeg kan fortælle dig, at liz lee også hedder "liz lee" i virkeligheden, og at de forskellige personer, og hendes relationer til dem, er ægte. hvis man så tror på det. jeg har før givet dig min mening om reality-programmer, men jeg synes det er endnu mere ærgeligt, at vi her har et "realityshow", der er forskelligt fra de andre jeg kender, men som fører sine seere bag lyset.. i dette show handler det ikke om hvem der kan drikke mest, eller ser bedst ud, eller hvem der har det hårdest som ung mor, men derimod om en pige, der har de samme problemer som mange andre piger - eller, det har hun jo så ikke.. jeg forstår, at hun sikkert ikke er så spændende i virkeligheden, men jeg sidder alligevel, og føler mig lidt snydt.
jeg vil stadig se "my life as liz", men jeg har sværere ved, at leve mig ind i liz's liv nu, da jeg jo ved, at hun ikke eksisterer. den liz, som mange piger sikkert synes, er ret sej, fordi hun tør være sig selv, er blot en rolle, skrevet ind i et manuskrift.. nu går jeg rundt og tror, jeg kender liz lee, men i virkeligheden, så aner jeg faktisk ikke hvem hun er, hvordan hendes liv er. for det liv jeg ser, er ikke måske ikke hendes eget.

love.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

på forhånd, tusind tak for den awesome kommentar! glem ikke at holde en god tone og husk at respektere andres meninger. jeg sender lige lidt kærlighed til gengæld..
hvis du vil have endnu mere kærlighed fremover, så kan du bare trykke på "følg" nede til højre.
hav en god dag! (: