fredag den 1. juli 2011

girltalk.dk


dear eskimo.
som et "tillægsindlæg" til mit indlæg om katrine, vil jeg lige fortælle dig noget.
jeg reklamerer normalt aldrig på bloggen, men nu vil jeg gøre en udtagelse. dette indlæg er ikke sponseret eller noget, det er blot en personlig opfordning..
jeg nævnte i indlægget om katrine, flere gange hjemmesiden girltalk. du har sikkert hørt om den, hvis du har været til foredrag omkring ungdomsproblemer, og jeg synes personligt, at der er en lidt forkert opfattelse af sitet. jeg har selv brugt girltalk rigtig meget, i en periode af mit liv, og det har helt klart gjort en forskel for mig. jeg valgte at have en anonym profil derinde, hvilket også fungerer helt fint! jeg har derfor ikke rigtig fortalt nogen, om min bruger på girltalk, da jeg altid har følt, at nogle måske havde en lidt forkert opfattelse af, hvad girltalk bliver brugt til..
det er rigtigt, at der er mange unge piger, der bruger girltalk, for at få talt ud om deres personlige problemer. nogle er hårdere ramt end andre, men jeg synes ofte, jeg møder en fordom, der lyder sådan: "girltalk er for piger, der bliver mobbet, eller som har psykiske problemer".
girltalk er også et sted for piger, der bliver mobbet, eller som har psykiske problemer. det er også for piger, der lider af sygdomme, eller for piger, der har spørgsmål til forskellige ting. men hvad mange ikke ved er, at der også er rigtig rigtig mange piger, der har en profil på girltalk, blot for at finde nye veninder, eller for f.eks. at spørge om, hvordan man farver sit hår blondt, uden at få det gult....
girltalk er også for "ganske normale" piger, der har lyst til at snakke med nogle andre piger, eller få nogle gode råd om forskellige ting. det er ligegyldigt, af hvilken grund man er der, og jeg har aldrig nogensinde oplevet, at nogle piger ikke er blevet taget seriøst fordi deres problemer eller grunde til være der, ikke var en psykisk sygdom, eller mobning.
jeg håber, at jeg måske har fået udryddet nogle af de fordomme, du måske havde omkring girltalk. det er et superlækkert sted, fyldt med søde folk, og jeg har altid følt mig hjemme, hver gang jeg loggede ind!

love.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

på forhånd, tusind tak for den awesome kommentar! glem ikke at holde en god tone og husk at respektere andres meninger. jeg sender lige lidt kærlighed til gengæld..
hvis du vil have endnu mere kærlighed fremover, så kan du bare trykke på "følg" nede til højre.
hav en god dag! (: