mandag den 15. august 2011

gymnasiet - so far..

dear eskimo.
nu er jeg så officielt elev i 1.c på fredericia gymnasium. og hold da kæft, hvor er det underligt. skræmmende. spændende. og jeg glæder mig. jeg glæder mig til alle de spændende dansktimer, til psykologi og billedkunst. jeg glæder mig til de etiske spørgsmål i biologi, og jeg glæder mig til politikken i samfundsfag. men jeg glæder mig allermest til når jeg, om tre år, endelig kan tage huen på. det føles som uendelig lang tid, og alligevel, så er det jo lige om hjørnet. om blot tre år, så er jeg færdig. jeg har en ungdomsuddannelse, og jeg kan holde mit velfortjente sabbatår. mine forældre forsøger at forklare mig, at jeg skal være i nuet - glæde mig over min nye klasse, glæde mig over skolen, men af en eller anden grund, så glæder jeg mig altså bare allermest til jeg kan vende ryggen til det hele. ikke fordi, jeg ikke kan lide at være der - for det kan jeg! det er bare så stort det hele. stort og uoverskueligt. skræmmende, fordi det er så voksent, så krævende. af mig. af alle elever. måske er det det, jeg er mest urolig omkring.. kan jeg leve op til de krav, de stiller? men gymnasiet er også spændende. som intet jeg har prøvet før.
jeg har altid vidst, at det var det, jeg ville. jeg har altid vidst, at jeg skulle på gymnasiet. men jeg har aldrig følt mig klar til det. jeg føler mig stadig ikke klar. jeg kommer nok aldrig til at føle mig klar. heldigvis, så tror jeg, at jeg har fået en god klasse. ike som 10G, men god på en anden måde. det tager bare lidt tid. det hele tager tid. nye rutiner, nye regler, nye omgivelser. og jeg glæder mig til at opleve det hele. til at være en del af det. men en del af mig, er stadig bange, også selvom jeg ikke vil indrømme det.

love.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

på forhånd, tusind tak for den awesome kommentar! glem ikke at holde en god tone og husk at respektere andres meninger. jeg sender lige lidt kærlighed til gengæld..
hvis du vil have endnu mere kærlighed fremover, så kan du bare trykke på "følg" nede til højre.
hav en god dag! (: