lørdag den 19. februar 2011

1902.

okay, venner, venner, VENNER!
jeg var i tyskland idag, ikk? i Flensburg, og på vej derned, hver evig eneste gang vi kørte forbi et skilt hvor der stod "Hamburg (antal kilometer)", så fik jeg den mærkeligste fornemmelse. btw, noget af det jeg elsker allermest ved Tyskland, det er altså deres toiletter.. deres toiletter, de er altid så rene og pæne, og så får man de der seje billetter, ligesom når man er i tivoli? de er ret smarte. men alligevel, så hader jeg også tyske toiletter. hvis i har læst bloggen i langt nok tid, (eller har læst tilbage), så har i sikkert læst, at jeg jo, som sagt, gik på krykker i 8 ud af mine 9½ ugers sommerferie sidste år. derfor gik jeg jo også på krykker da vi var på sommerferie i Østrig. vi tog faktisk afsted 4 dage efter, at jeg var blevet udskrevet fra min indlæggelse, så det var mere krykker/kørestol.. men altså, på danske rastepladser, der kan toiletterne godt være klamme.. MEN! der er altid et handicaptoilet. altid! det er der bare ikke i tyskland. tit, så er der også trapper ned til toilettet..?!?!??!?! og når man så, efter 5 timers kørsel skal bruge et toilet, man er tvunget til at humpe afsted som en anden tard, man har utrolig ondt i sit ben, og resten af kroppen, fordi man har måtte sidde med benet opad for ikke at få blodpropper, så har man ikke allermest lyst til at bevæge sig ned af trapper, blot for at konstatere, at der intet handicaptoilet er. og det er altså ikke nemt, på 1 ben og med 2 krykker at bruge et normalt toilet i en lille bås. jeg siger det bare!
men altså. det var slet ikke det jeg skulle fortælle jer. det jeg egentlig ville frem til er, at jeg savner Hamburg. eller, jeg savner HSV, jeg savner Colorline Arena, som nu hedder O2 World. jeg savner at være en del af fællesskabet, jeg savner at mærke adrenalinen i kroppen, og opleve stemningen når 15.000 mennesker allesammen står sammen for at støtte det samme. selvom stort set alle er tyskere, og jeg ikke forstår hvad de siger, så er vi alligevel sammen om noget. det er awesome! og, det er det jeg savner, og længes så sindsygt efter at prøve igen.
jeg har fortalt jer herinde om hvor stort det var, at være i Malmö i januar, og jeg har hørt flere, der har været derovre, fortælle om det. at det var det største de har oplevet. men, Hamburgs hjemmekampe. det er større meget større. det er vildt og sindsygt og vanvittigt..
blev det lidt rodet? jeg håber, at i forstå bare en del af min pointe..

love.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

på forhånd, tusind tak for den awesome kommentar! glem ikke at holde en god tone og husk at respektere andres meninger. jeg sender lige lidt kærlighed til gengæld..
hvis du vil have endnu mere kærlighed fremover, så kan du bare trykke på "følg" nede til højre.
hav en god dag! (: