søndag den 1. august 2010

at rydde op efter sit gamle liv.

jeg er en af de der personer, der gemmer alt, hvad der har med skolen af gøre. stile, diktater, opgaver, ja alt stort set! og, kære venner, det har jeg altså gjort siden 7. klasse. jeg havde allerede da sommerferien startede, sat mig det mål, at jeg ville rydde op i mine 4 hvide ringbind, inden jeg startede ude på 10'ende. idag vidste jeg alligevel ikke, hvad jeg skulle lave, så jeg tænkte; hvorfor ikke? det kan vel ikke tage så lang tid??

... det kan det så åbenbart!
det tog mig, !hold fast! 4 timer?! at få tømt mapperne, og finde ud af, om der var noget, der var værd at gemme..

mens jeg sad og gjorde det, blev jeg ramt af sådan en underlig følelse. jeg kiggede igennem alle papirerne, og kunne pludselig huske en masse minder, jeg ellers helt havde glemt. det var faktisk ret sørgeligt, sådan og sidde og rydde op. lidt ligesom, at smide de 3 sidste år af mit liv ud. der gik det virkelig op for mig, at det nu, er slut med folkeskolen. i hvert fald den tvungne del. jeg kommer aldrig til at sidde og tegne små nullermænd på bagsiden af diktaterne sammen med min sidemand, eller skrive små beskeder, til de samme mennesker.. det er en lidt mærkelig følelse!


well, det ser måske ikke ud af meget, men der var godt nok mere end jeg havde forestillet mig!!
bagefter kunne jeg ikke lade være med at sidde og tænke lidt over det, og på den anden side; hvor mange gange har jeg egentlig kigget på de papirer, siden jeg satte dem ind? ingen.. så kommer jeg nok heller ikke til at savne dem. jeg har selvfølgelig gemt det vigtigste, som mine bedste stile, sjove tegninger og forskellige projektudtalelser sammen med min blå bog, og mit eksamensbevis. resten af minderne, dem har jeg gemt i mit hjerte.!
privatfoto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

på forhånd, tusind tak for den awesome kommentar! glem ikke at holde en god tone og husk at respektere andres meninger. jeg sender lige lidt kærlighed til gengæld..
hvis du vil have endnu mere kærlighed fremover, så kan du bare trykke på "følg" nede til højre.
hav en god dag! (: