onsdag den 2. juni 2010

gode valg vs. dårlige valg..

jeg træffer alt for mange dårlige valg for tiden, i hvert fald hvis jeg spørger mig selv. men, hvem siger, at et dårligt valg rent faktisk er skidt? det kommer vel an på hvordan man opfatter det? jeg vil gerne træffe et dårligt valg, hvis det betyder at jeg får en fed oplevelse. også selvom det får mange negative konsekvenser senere. bagefter kan jeg sikkert godt kigge tilbage på valget, og blive enig med mig selv om, at det var forkert, men i øjeblikket, detøjeblik hvor valget skal tages, der kan jeg ikke se det. jeg har truffet rigtig rigtig mange dårlige valg det sidste år, men alligevel er der nogle af dem, der har givet mig de fedeste oplevelser. det er vel også værd at huske, er det ikke? jeg vil i hvert fald ikke give afkald på de oplevelser, også selv om det betød, at valget blev til et godt valg. det er jo også meget forskelligt fra person til person hvad man opfatter som et dårligt valg. hvis jeg begyndte at ryge, f.eks. det vil jeg opfatte som et rigtig rigtig dårligt valg, og måske vil det give mig nogle gode samtaler med andre rygere, men det vil aldrig kunne opveje det følelse jeg vil have indeni, for det strider så meget mod mig som person. hvis jeg i stedet, når jeg burde lave lektier, (eller læse til eksamen, NANNA!!!!) snupper mig en lur, eller går en tur til stranden, vil min mor opfatte det som et rigtig dårligt valg. det vil jeg ikke. hvis ejg tager mig en lur, er det jo fordi jeg er træt, og så er der alligevel intet der hænger fast. hvis jeg går en tur til stranden, er det bare for at få nogle af alle mine tanker ud af hovedet, jeg går jo så tit derned, når jeg har meget at tænke over. for mig, er det ikke et dårligt valg, for hvis jeg ikke får sovet, eller får tænkt de her ting igennem, så får jeg ikke lavet noget alligevel..
jeg tror, at jeg i fremtiden vil forsøge at tage flere gode valg. i hvert fald forsøge at tage færre af de valg, jeg kommer til at fortryde senere, for det er jo kun mig selv jeg straffer. i hvert fald for det meste..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

på forhånd, tusind tak for den awesome kommentar! glem ikke at holde en god tone og husk at respektere andres meninger. jeg sender lige lidt kærlighed til gengæld..
hvis du vil have endnu mere kærlighed fremover, så kan du bare trykke på "følg" nede til højre.
hav en god dag! (: